Persian(Iran)English (United Kingdom)
منشور اخلاقی مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط مدير سايت   
شنبه, 03 اسفند 1387 ساعت 06:01

وزارت کشور

استانداری کرمان

فرمانداری شهرستان بردسیر

 

بسمه تعالی

 

منشوراخلاقی

 

دربرابرمردم فروتن باش وباآنان نرم خووانعطاف پذیروخندان باش.      

     مولای متقیان امام علی (ع)

 

فرمانداری بردسیربه عنوان مهمترین اهرم اعمال حاکمیت دولت دراین شهرستان به منظورانجام بهینه وظایف وماموریتهای ذاتی خودکه هماناحفظ نظم ،امنیت وتثبیت سیاست های داخلی دولت محترم می باشدازاصول ذیل پیروی می نماید.

 

 

الف: التزام به اخلاق اسلامی

1-رعایت اصل ادب ونزاکت دربرخوردبامردم ،ارباب رجوع وهمکاران.

2- حفظ روحیه انتقادپذیری درکلیه امور.

3- پرهیزازرفتارهای نکوهیده ای چون غیبت،شایعه سازی،خبرچینی،تهمت وافترا وهرگونه اقدامی که جوصمیمیت واعتمادمردم،ارباب رجوع وهمکاران راتخریب ویاحتی تضعیف نماید.

4- رفتارتوام باگشاده رویی ،سعه صدر ومتانت نسبت به مردم،ارباب رجوع وهمکاران.

5- رعایت اصل انصاف درارایه خدمات به ارباب رجوع وهمچنین درروابط با مردم وهمکاران.

6- رعایت اصل وفای به عهددرروابط با مردم،ارباب رجوع وهمکاران.

 

ب:وظیفه شناسی

1- حضوربموقع درمحل کاروفعالیت ورعایت وقت شناسی درارتباط باارباب رجوع وهمکاران.

2- راهنمایی مناسب وارایه اطلاعات لازم به ارباب رجوع وجلوگیری ازسرگردانی وسردرگمی ایشان.

3- انجام وظایف وفعالیتها براساس برنامه مدون وزمانبندی.

4- انجام وظایف وفعالیتهابراساس روشهای مستندوبدورازاعمال سلایق شخصی خود،سایرهمکاران ومدیران.

 

5-برخورداری ازهنرایجادتوازن واعتدال بین زندگی شغلی وزندگی خانوادگی.

6-پرهیزازهرگونه افراط وتفریط ورعایت اصل اعتدال ومیانه روی.

7- درک صحیح ازاهداف سازمان وبکارگیری نهایت تلاش درجهت همسویی اهداف فردی بااهداف سازمانی.

8-احساس مسئولیت نسبت به حرفه وسازمان متبوع.

9- پرهیزازاسراف ومصرف بیهوده امکانات واموال سازمان.

10-انجام وظایف محوله بصورت موثروکارآمدبارعایت فاکتورارزشمندزمان.

 

 

ج: مردم مداری

1- توجه دقیق به صحبت ها وخواسته های مطروحه ازجانب ارباب رجوع.

2- بکارگیری حداکثرتوان درارایه خدمات به ارباب رجوع.

3- انجام امورمربوط به ارباب رجوع براساس زمان پیش بینی شده وجلوگیری ازمعطلی بیهوده ایشان.

4- سعی درافزایش وارتقاء دانش ارباب رجوع ومردم درخصوص پیشرفت جامعه درابعادگوناگون وخدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی تاآنجاکه به رفاه عمومی مربوط می گردد.

5- فضای مراوده به گونه ای باشدکه ارباب رجوع به مسئولین وکارکنان اطمینان کامل پیدانماید.

 

د: قانون محوری

1- اجرای دقیق وکامل قوانین ومقررات سازمانی درحین انجام وظیفه .

2- خودداری ازتسلیم مدارک واسناداداری به افرادی که حق دریافت آن راندارند.

3-خودداری از مظاهرفساداداری نظیرسفارش،اخذهرگونه هدیه غیرمتعارف و وجه نقد.

4- اطلاع به مسئولین ذیربط درصورت مشاهده هرگونه سوء استفاده ازشغل،موقعیت شغلی،دریافت هدایای غیرمتعارف و وجه نقد.

5- استفاده صحیح ازاختیارات وقدرت.

6- پرهیزازاستعمال دخانیات بویژه درمحل کار.

7- رعایت اصل امانتداری درقبال اسرار اداری.

 

کارکنان دولت بااعتقادبه اینکه مردم ،حاکمان اصلی حکومتهامی باشند،تمامی امکانات خودرابه منظورارایه خدمات مطلوب وپاسخگویی به درخواستهای قانونی مردم ودرمواجهه با ارباب رجوع اصل اخلاقی خرددربینش مدارادرروش وکرامت درمنش رابه کارمی بندند وخشنودی خداوندرادرخشنودنمودن خلق خداجستجومی کنند.

 

کوشش برای اصلاح امورمردم کمال سعادت است.   مولای متقیان امام علی(ع)

 

دفترارزیابی عملکرد،بازرسی وپاسخگویی به شکایات فرمانداری شهرستان بردسیر

آخرین بروز رسانی در شنبه, 03 اسفند 1387 ساعت 06:50